Trygg E-handel
Näthandel sedan 2006
10 års garanti
+200 000 har köpt

FAQ - Vanliga frågor

  • 1. När kan min beställning levereras?

    Om du beställer fönster eller dörrar från lager levereras produkterna inom ca. 5-10 arbetsdagar. Om dina fönster och dörrar är beställda med specialmått kan du alltid hitta leveranstiden för de olika materialtyperna under aktuella leveranstider. Vill du ha leverans vid ett senare tillfälle än vår nuvarande leveranstid, så kan du välja en annan leveransvecka i samband med din beställning, eller skicka ett mail till info@sparfonster.se direkt efter lagd beställning.

    Om du har beställt en beställning med både lagervaror och artiklar enligt specialmått kommer din beställning att levereras i flera omgångar. Lagervarorna kommer att levereras efter ca. 5-10 arbetsdagar, och varorna i specialmått kommer att levereras enligt förväntad leveransvecka för specialmått.

  • 2. Hur mäter jag mina fönster korrekt?

    Om du är osäker på hur du gör för att mäta dina nya fönster och dörrar kan du läsa vår guide för mätning av fönster och dörrar. Här hittar du både en video och en liten checklista över vad du behöver, samt en kort och exakt förklaring hur du gör.

  • 3. Vilken öppningsriktning ska jag välja?

    Du hittar alltid en specifik öppningsillustration, samt en kort och exakt text med information om öppningsriktningen i informationsrutan när du väljer önskad riktning nedan.

    Du kan också hitta en illustration av våra öppningsriktningar här.

  • 4. Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

    Vi har inlett ett samarbete med Klarna för att kunna erbjuda dig nya sätt att betala i kassan. Det är ett enkelt och säkert sätt att få de saker du vill ha när du vill ha dem.

    Du kan välja mellan:

    • Betala senare (Klarna 14-dagar)
    • Kort
    • Banköverförning
    • Delbetalning

    Vid val av faktura skickas fakturan, när din beställning skickas från fabrik.

  • 5. Har ni mottagit min beställning?

    När du har beställt dina önskade produkter och slutfört betalningen godkänner Sparfönster din beställning. Du får sedan en orderbekräftelse via den e-post som du har angett i samband med beställningen. Orderbekräftelsen skickas automatiskt från systemet omedelbart efter att du har lagt din beställning.

    Om du mot förmodan inte får din orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontakta Sparfönster omedelbart, på telefon 036-2937201 eller via e-post info@sparfonster.se

  • 6. Kan jag göra ändringar eller annullera min order? 

    Ja, om du vill göra ändringar i din beställning inom ändringsfristen på 12 timmar, måste du alltid skicka ett mail till info@sparfonster.se

    Observera att din ändring därefter måste bekräftas av Sparfönster via e -post för att vara giltig.

  • 7. Kan jag lägga till produkter i min beställning? 

    Vi har inte möjlighet att lägga till en extra produkt på en befintlig order.

    Om du vill lägga till en extra produkt i din beställning, måste du gå in på www.sparfonster.se och beställa de önskade produkterna. Sedan ska du skicka ett mail till info@sparfonster.se där du talar om att du vill slå ihop dina ordrar.

  • 8. Levererar ni till Öland och Gotland? 

    Ja, vi levererar till Öland och Gotland.

    Obs: Vid leverans till ö utan broförbindelse levererar vi till närmaste hamn. Kostnad för vidare transport samt ev. extra emballering ingår inte.

  • 9. Vilken garanti finns på mina produkter?

    Hos Sparfönster får du 10 års garanti på alla fönster och dörrar. Om du behöver en utökad beskrivning kan du läsa mer i våra garantivillkor.

  • 10. Kan jag se produkterna innan jag beställer?

    Du kan se våra produkter i en av våra 3 utställningar, vi finns i Jönköping, Arlanda och Västra Frölunda. Du hittar all information om våra butiker här.

  • 11. Kan jag beställa produkter i andra mått, än de min och max ni anger på hemsidan?

    Nej, tyvärr är det inte möjligt. Detta på grund av begränsningar i fabriken.

  • 1. Hur mäter jag upp och monterar mina nya fönster och dörrar?

    Om du vill veta mer om hjälp med uppmätning och montering kan du hitta hjälp i våra guider för uppmätning av fönster och dörrar. Om du behöver ytterligare hjälp eller råd är vi alltid redo på telefon 036-293 72 01 och e-post: info@sparfonster.se.

  • 2. Skickas en faktura automatiskt efter beställningen?

    Ja det gör det, om du mot förmodan inte får din faktura när ordern levereras, kontakta oss via e-post: info@sparfonster.se.

  • 3. Fick du inte svar på dina frågor?

    Om du behöver ytterligare hjälp, eller har frågor, vänligen kontakta oss via e-post: info@sparfonster.se eller ring oss på tel. 036-293 72 01. Du hittar våra öppettider här.